Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Proxel Oy (1057049-6) myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokaupassa tuotekortit sivulla ilmoitamme myös alv0% hinnan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tilaaminen ei edellytä kirjautumista. Kirjautumalla voit tarkastella myöhemmin tilauksia ja suosikki tuotteita. Jos olet jo tili- asiakkaamme, pyydä kirjautumistunnukset verkkokauppaan etusivun linkin kautta, sähköpostilla: info@proxel.fi tai soittamalla 0207 410 808.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa.
Huomioithan, että verkkokaupan kuvat voivat olla viitteellisiä, varmistathan tuotteiden sopivuuden epäselvissä tilanteissa aina myynnistämme myynti@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkomaksut (kaikki kotimaiset pankit) ja korttimaksut (MasterCard ja Visa)

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj,

y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Mobiilimaksaminen:

Mobilepay ja Siirto.

Walley Checkout tili ja lasku (kuluttaja-asiakkaat)

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Walley:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista.

Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla vähintään laskulla näkyvän vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Laskun osissa maksaminen edellyttää, että laskun saatuasi allekirjoitat luottosopimuksen Walley:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.f

Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

OP-tililuotto ja OP-lasku
lisätietoa: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-tililuotto ja https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Lasku/tili (yritysasiakkaat)

Tilin hakeminen vaatii aina erillisen tilihakemuksen, jonka yhteydessä tarkistamme yrityksen luottotiedot. Tili hakemuksen voit pyytää sähköpostilla info@proxel.fi tai ota yhteyttä puhelimitse  0207 410 808.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat

Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavan valintasivulla. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit). Kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Isot lähetykset toimitamme rahtilähetyksinä. Toimitustapa vaihtoehdot ovat Posti, Matkahuolto, DB Schenker ja JyväskylänTavaralähetit.
HUOM! Muistathan syöttää tilaustietoihin aina puhelinnumerosi, tätä tarvitaan kuljetusyritystä varten.

Lähetyskulut 

Lähetyskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja tuotteen rahtipainon tai tilavuuden mukaan verkkokaupassa kulloinkin voimassa olevien hintojen mukaisesti. Rahtikulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 päivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan ajankohtaista osiossa. 

Tuotteiden toimitusaika perustuu varastotilanteeseen. Tuotekohtaisen varastotilanteen näkee tuotesivulta. Voit tiedustella tuotteen saatavuutta sähköpostilla myynti@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Joissakin tapauksissa tilaamasi tuote voi olla loppunut varastostamme tai tuote on siirtynyt jälkitoimitukseen. Tämä voi johtua virheestä varastointisaldossamme. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä aina vastaanottajalle sähköpostitse.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info(at)proxel.fi tai täyttää verkkosivuiltamme Lomakkeet osiosta löytyvä sähköinen peruutusilmoitus. Palautus tulee tehdä 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu kuljetusliikkeen kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

Ilmoita aina ensin palautuksesta asiakaspalveluumme. Voit täyttää sähköisen palautusilmoituksen verkkosivumme lomakkeet osiossa tai ilmoittaa sähköpostilla myynti(at)proxel.fi sekä puhelimitse 0207 410 800. Palautukset voit tehdä veloituksetta asiakaspalautuksena Postin ja Matkahuollon kautta.

Asiakaspalautusohje Matkahuolto

Pakkaa tuotteet huolellisesti, liitä mukaan lähetyksen mukana toimitettu lähetyslista/kuitti. Merkitse paketin päälle asiakaspalautus koodi: 9545088. Toimita paketti Matkahuollon palvelupisteeseen.

Asiakaspalautusohje Posti

Pakkaa tuotteet huolellisesti, liitä mukaan lähetyksen mukana toimitettu lähetyslista. Tilaa verkossa osoitteessa https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti  alkuperäisellä lähetyskoodilla (JJFI….) helposti koodi, jolla voit palauttaa tuotteen haluamaasi automaattiin tai palvelupisteeseen. Voit toimittaa paketin myös Postin palvelupisteeseen, merkitse tällöin paketin päälle asiakaspalautuskoodi 607577. Jos mahdollista, aikaisempi osoitetarra kannattaa repiä irti tai sutata.

Palautusosoite:
Proxel Oy
Seenintie 3 
40320 JYVÄSKYLÄ

Lunastamaton paketti

Paketteja säilytetään Postissa ja Matkahuollossa vähintään 7 päivää. Jos jätät paketin noutamatta, lähetetään se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Noutamattomista lähetyksistä emme palauta toimituskuluja.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostiin info(at)proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksesta vastanneelle yritykselle.

Postiin ilmoituksen voi tehdä kotisivujen kautta 24/7 osoitteessa: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingoittunut-lahetys tai asiakaspalvelu henkilöasiakkaat puh. 0100-85160 (pvm/mpm) ma-pe 8-16. Yritysasiakkaat p. 0200 77000, ma-pe klo 9-15 (pvm/mpm), jonotus on maksullista.

Matkahuoltoon puh. 020 336 161, ma–pe klo 8–17, puhelun hinta on pvm/mpm.            

Tuotereklamaatiot ja takuu

Jos tuote on viallinen tai ei ole tilauksen mukainen, tulee viipymättä olla yhteydessä sähköpostilla info@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Voit täyttää myös verkkosivumme "lomakkeet" osiosta löytyvän reklamaatiolomakkeen. Saat toimintaohjeet asiakaspalvelustamme. Tuotteillamme on vähintään 12 kuukauden takuu. Noudatamme kuitenkin aina valmistajan antamaa takuuaikaa joka voi olla tätä pidempi ja vaihdella valmistajan mukaan. Takuu kattaa vain valmistus tai materiaalivian.

Lait ja säädökset

Toimintamme perustuu voimassa olevaan kuluttajansuojalakiin. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
ODR foorumi http://ec.europa.eu/odr.